DAPATKAN NOTA-NOTA SERTA SOALAN DAN SKEMA BIOLOGI DISINI - SILA KLIK

Monday, March 9, 2009

Sukan Tahunan Kali-1

Pada 1 Mac 2009, baru-baru ini tercatatlah sejarah buat SMK Taman Desa 2 apabila buat pertama kalinya menganjurkan Sukan Tahunan Sekolah. Walaupun dalam keadaan serba kekurangan, unit ko-korikulum berusaha sedaya upaya untuk memastikan sukan tahunan ini berjalan dengan sebaiknya. Syabas diucapkan kepada semua yang terlibat terutana Pn Hajah Nor Azila (PK Ko) dan En.Faizul (SU Sukan).

Sejarah juga tercatat apabila dengan rasminya semua rumah sukan menggunakan nama rasmi masing masing. Rumah merah dikenali sebagai rumah MERAK, rumah kuning dikenali sebagai rumah KENYALANG, rumah biru kini dipanggil rumah BELATUK dan rumah hijau sebagai rumah HELANG.
Semua pemenang pada tahun ini dengan sendirinya merupakan pemegang rekod bagi acara-acara yang mereka sertai, dengan kata lain semua peserta merupakan pencipta rekod kejohanan. Kejohahan juga telah diserikan dengan persembahan daripada pasukan sorak daripada setiap rumah sukan.



Pelbagai aksi dan gaya kreativiti dipersembahkan olah pasukan-pasukan sorak untuk memikat hati para juri bagi menjadi juara abtara pasukan sorak.Kejohanan pada kali ini dirasmikan oleh YDP PIBG sekolah iaitu En.Husni dan diserikan dengan kehadiran AJK-AJK PIBG dan ramai ibu bapa.







Saudari Ayuni dari rumah Kenyalang dan Saudara Shahdan dari rumah Helang telah dipilih sebagai olahragawati dan olahragawan sekolah pada tahun ini.





Rumah BELATUK telah berjaya menjadi Juara Keseluruhan Sukan Tahunan kali ini sekaligus mencatat sejarah sebagai rumah sukan pertama menjadi juara sukan tahunan SMKTD2. Syabas.

No comments:

Post a Comment